Design voor een beter normaal
Maak met creatieve en praktische oplossingen van het nieuwe normaal een beter normaal

Tape plakken, plexiglas ophangen en eenrichtingsverkeer. Het zijn praktische maatregelen om te functioneren met 1,5 meter afstand. Maar behalve een ruimtelijk vraagstuk, is de 1,5 meter organisatie ook een gedragsvraagstuk. Hoe drinken we koffie bij het koffieapparaat? Wat doen we met handgrepen en deurklinken? En welke beleving geven we onze klanten mee? Elke organisatie, elk bedrijf, elke dienst moet nu veranderen. Dus laten we ervoor zorgen dat die verandering bij jouw organisatie past. Dat hij in lijn is met wie je bent en wat je wil bereiken. Hiervoor moeten we verder durven denken dan die 1,5 meter. Het is essentieel dat we de ruimtelijke inrichting en gedrag optimaal aan elkaar koppelen.

Meer weten of verder praten?
Ja, ik wil hier meer over weten

 

 

DIG introduceert aanpak ‘Oplossingen voor een beter normaal’

Om jouw organisatie hierbij te ondersteunen ontwikkelde DIG een aanpak, die kan worden uitgevoerd in samenwerking met het gerenommeerde architectenbureau MVRDV. We koppelen op afstand jouw mensen aan onze creatieve denkers en zetten ontwerpend denken en doen in. Zo komen we tot praktische, creatieve oplossingen voor zowel de inrichting van de ruimte als het (bij)sturen van gedrag. Oplossingen die werken op de heel korte- en minder korte termijn. Met ons bewezen creatieve proces en expertise werken we aan de toekomst van jouw organisatie of dienst.

 



– Hoe hou je het ‘live-gevoel’ levend?

 

– Hoe zorg je ervoor dat eenrichtingsverkeer niet leidt tot tunnelvisie?

– Hoe speel je tikkertje zonder elkaar aan te raken?

 

 

Wat gaan we doen? Samen naar creatieve én praktische oplossingen
Wat moet anders, wat kan anders en wat willen we anders? Wat nemen we mee uit de Covid-19 crisis? En wat zeker niet? Samen komen we tot oplossingen die van het nieuwe normaal een beter normaal maken en geen gemankeerde versie van vroeger. Oplossingen waarin we de beschikbare ruimte zo goed mogelijk opnieuw inrichten en koppelen aan nieuw gedrag. Hiervoor nemen we globaal de volgende stappen:

  • Terug naar de essentie
    Waarvoor is jouw dienst/organisatie op deze wereld? Wat is essentiële gedrag/beleving die wordt ervaren. En wat is nodig om deze essentie overeind te houden?
  • Kijken zonder oogkleppen
    Over welke middelen en ruimten beschikken we en welke mensen (collega’s, klanten, relaties) spelen een rol?
  • Ruimte & gedrag
    Wat zijn de mogelijkheden van de huidige fysieke ruimte? Welke vraagstukken zijn er en welke beperkingen? Wat zijn bezettingsgraden nu? En waar zullen we gedrag, systemen of de omgeving moeten aanpassen om het geheel werkend te krijgen?
  • Analyse inspirerende, bestaande oplossingen en genereren nieuwe ideeën
    Wat zijn inspirerende, bestaande oplossingen? Welke kunnen we gebruiken en welke niet? Hoe kunnen we ze optimaliseren en welke nieuwe ideeën kunnen we toevoegen? Met welke oplossingen gaan jullie direct aan de slag, en welke zijn de moeite waard om verder te ontwikkelen?
  • Uitwerken beste ideeën en oplossingen
    We werken de gekozen ideeën en oplossingen uit in prototypes, plattegronden en situaties die we testen, aanpassen en verbeteren om ze klaar te maken voor implementatie.
  • Plan van aanpak
    Wat zijn de vervolgstappen en hoe zorgen we voor de implementatie? DIG stemt af wat jullie nodig hebben voor implementatie en ondersteunt daarbij.

 

Ga aan de slag voor het nieuwe normaal je overkomt. We denken graag met je mee.

 

Ja, ik wil hier meer over weten